VARFÖR JAG ÄR LYCKLIGT LOTTAD /Coach Angelica


Skrev precis ett inlägg i min privata blogg om inlägget om antiinflammatorisk kost men tänkte att det nog faktiskt skulle kunna passa även här i vår Sculptera fitness blogg. Av min privata blogg framgår det att matlagning inte är min starka sida. Mycket på grund av att jag tycker det är hemskt tråkigt att laga mat och att det typ börjar brinna om jag har mer än en sak på spisen. 

Däremot har jag väldigt goda kunskaper om kost och har alltid i grunden haft en väldigt god kosthållning och nu betonar jag i grunden då jag gör utsvävningar titt som tätt. Men trots mina utsvävningar så har jag behållt ett BMI väl inom ramen för vad som är hälsosamt och ”gröna värden” fram tills sist jag kollade (snart dags för en ny koll). Jag använder mig av Werlabs  för att kolla mina värden.  

Nedan ser ni mina senaste tester som jag gjorde 2016 (som sagt snart dags för en nu testning). Av de tre sista bilderna är det första testet i sin helhet och mina värden och de två sista exempel på hur en hel analys av ett värde ser ut hos Werlabs. 




Jag om min kollega Coach Jonas har ju varit bästa vänner i snart 30 år och det är här vi kommer till rubriken av inlägget ”Jag är lyckligt lottad” då jag till stor del har Jonas att tacka för mina värden  och det var därför jag bad honom skriva ihop artikeln om varför han redan för 15 år sedan och faktiskt långt innan dess mig veterligen rekommenderat antiinflammatorisk kost. Förhoppningsvis kan vi vara till hjälp för andra idag såsom Jonas varit för mig. 

Upplever du dig trött och orkeslös så kan det var en god idé att kolla värdena och justera kosten. 


Kommentarer