ORSAKER TILL MISSLYCKANDEN



”One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.” - Napoleon Hill

På mitt privata Instagram följer jag väldigt många träningskonton och läser ofta om misslyckande. Man har misslyckats med sin diet eller har inte orkat ta sig iväg och träna på en tid och då upplever man det som ett misslyckande eller att man är misslyckad. Jag hamnar också i svackor både med min träning och min kost då livet ofta inte går spikrakt framåt och det kommer perioder där man helt enkelt inte kan prioritera sin kost eller träning men jag ser det inte som ett misslyckande för jag vet precis som jag ser på alla de inspirerande kontona jag följer att vi kommer tillbaka. Vi tar tag i det igen!. Så nästa gång ni hamnar i en svacka så se det inte som ett misslyckande utan bara som en liten tillfällig vägbula och ge inte upp! 

(Lite fakta: Vi ökar i medel ett kilo per år genom åren men de som försöker, trots svackor, håller sig ofta viktstabila. Så bara där är en vinst genom att fortsätta försöka). 

Hoppas alla får en underbar helg. ⁣

/Coach

Kommentarer