FRUKOSTSMOOTHIE MED COACH ANGELICA

(Betalt samarbete med  Svenskt kosttillskott och Myblend  ).

Vi har ju redan fantastiskt många goda smoothies i vår matblogg Men idag tänkte jag gå igenom här på bloggen hur mina frukostar sett ut de senaste 15 åren. Jag börjar ju alltid mina dagar med en grön smoothie. Jag brukar inte använda mig av vatten vilket egentligen är bäst för kroppens förmåga att tillgodogöra sig näringen. Jag använder istället mandelmjölk. Anledningen till det är att jag dricker bara en smoothie till frukost och inget annat och behöver då få i mig lite mer näring och kalorier för att stå mig till mellanmålet. 

Dagens morgon smoothie idag bestod av;

3 dl mandelmjölk (eller mjölk av ert val)

1 banan 

85 gram fryst spenat

125 gram frysta blåbär

30 gram proteinpulver

1 msk linfrö

Energi 374,5 kcal

Protein 29,9 g

Fett 10,6 g

Kolhydrater 34,8

Jag brukar inte väga mina ingredienser i mina smoothies då jag druckit dem i så många år så har jag ju ett rätt gott ögonmått.

Jag brukar ha mandelmjölk, banan och linfrö som grund och så byter jag ut spenaten mot grönkål, ärtor och broccoli, sallad och blåbären mot andra bär eller frukter och alternerar det över dagarna. Jag varierar också mängden protein beroende på om jag vet om jag kommer äta mycket eller lite protein i mina andra mål. 

Det låter kanske komplicerat men egentligen är det väldigt enkelt. Släng i mandelmjölk, en banan och lite proteinpulver i en mixer sen valfri grön grönsak och bär/frukt. Mixa och häll sen i en matsked linfrö. (Linfrö ska aldrig mixas då det kan leda till förgiftning) men jag har ätit linfrö i 15 år varje morgon så mig veterligen är de säkra hela och sist jag mätte alla mina värden på så var alla mina värden inom den gröna zonen. 

Vill man ha ännu lite extra näring så brukar jag ha i spirulina.

Så vill ni ha en bra start på dagen rekommenderar jag smoothies varmt och som jag skrev mäter jag inte upp ingredienserna för när man fått lite kläm på det så vet man ungefär och energiintaget brukar landa på ungefär 375 kcal. 

Så det var lite om mina frukostvanor. 

Hoppas ni alla får en härlig onsdag i höstrusket. 

/Coach 


Fler recept på goda smoothies från vår matblogg:

SMOOTHIES



REKOMMENDERAT PROTEINPULVER

PROTEINPULVER FRÅN VASSLE AV HÖG KVALITÉ✨✨✨


Core Whey Protein™ är ett högkvalitativt vassleprotein med BCAA. Proteinpulvret är framtaget för dig som vill berika din kost med ett riktigt bra protein för effektiv återhämtning och muskeluppbyggnad. Core Whey Protein är baserat på mjölk och det ger dig ett snabbupptagligt proteinpulver med låg fetthalt och lågt innehåll av laktos (låglaktos vassleprotein - 0,7 g laktos per dl färdig dryck).

75-80 % protein beroende på smak 


Rik på BCAA. Förser kroppen med snabbt byggnadsmaterial oavsett om du vill bygga upp din fysik eller om du strävar efter en viktnedgång, lämpar sig Core Whey Protein™ för dig och din målsättning.


Flera otroligt goda smaker och även i lättsötade alternativ samt en naturell utan sötning (finns även i lättsötade varianter).


Finns i smakerna:


Banan Milkshake

Choklad Banan Split

Choklad Milkshake

Choklad Milkshake Lättsötad

Chokladboll

Cookies & Cream

Jordgubb Banan Split

Jordgubb Milkshake Lättsötad

Jordgubbar med grädde

Kaffe Latte

Neutral *utan sötning*

Päron Vanilj Split

Rabarber/Vanilj

Vanilj Milkshake

Vanilj Milkshake Lättsötad


Här hittar du proteinpulvret✨✨

REKOMMENDERAT PROTEINPULVER


Kommentarer