PRAKTISKA TRÄNINGSREDSKAP TILL HEMMATRÄNING


(Betalt samarbete med Svensktkosttillskott)

Det är ju lite olika hur man väljer att träna och jag själv tränar både på gym och hemma beroende på hur min livssituation ser ut för tillfället. 

Jag coachar ju också online och även här är det många som väljer att träna hemma. All träning går ju att göra utan vikter och mina träningsprogram för hemmaträning går alltid att köra utan vikter men önskar du lite extra tyngd eller styrka rekommenderar jag att handla in en liten uppsättning av olika träningsredskap. 

Här kommer en lista på de träningsredskap jag själv har hemma och också rekommenderar. 

TRÄNINGSMATTA

DUMBELLS 1 & 2 kg

HANTLAR 6 kg

KETTELBELL 16 kg

GUMMIBAND MED HANDTAG

En träningsmatta är alltid bra för de övningar som görs liggande eller som stöd under tex knä i olika övningar. Dumbells i vikten 1 eller 2 kg använder jag själv i övningar för rygg och handleder. De lite tyngre vikterna 4 eller 6 kg är bra i olika isolationsövningar för tex biceps, triceps och axlar. Kettelbellen fungerar ypperligt som vikt i de flesta benövningar och även rygg och gummiband med handtag fungerar även det i många övningar. 

Jag arbetar ju utifrån ett helhetsperspektiv och mina pass är ju uppbyggda kring helhetsstyrka och på vår youtube kanal hittar du cirkelfyspass som går bra att köra både med och utan vikter och här ser du exempel på hur du kan använda de olika redskapen. 


Kommentarer